Ο μεγάλος σοφός
«Εγώ, ο Θεόδωρος, ένας μαθητευόμενος μοναχός, ένας υπάκουος αντιγραφέας, γέννημα της Πόλης, έφυγα κυνηγημένος απ' τον τόπο μου λίγο πριν πέσει στα χέρια των Οθωμανών, ζωσμένος εννιά χειρόγραφα. Εννιά θησαυρούς που φύλαξα με κίνδυνο της ζωής μου.
Ο Μεγάλος αποχαιρετισμός
Η χαρά και η πίκρα, η γεύση της ελευθερίας και του χωρισμού, η αναμονή και η νοσταλγία, η ελπίδα και η απογοήτευση, το άμετρο θάρροσ αλλά και ο φόβος, η ανθρωπιά και η πίστη, όλα υπάρχουν σ'αυτό το δυνατό μυθιστόρημα.
Ο ΚΥΝΗΓΟΣ ΤΗΣ ΚΙΛΙΚΙΑΣ
Ο Μίλτης Αγιάνογλου, ο ήρωας αυτού του βιβλίου, θα μπορούσε να είναι ένας πολύ τυχερός άνθρωπος. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην πλούσια και μακάρια Κιλικία και η οικογένειά του ήταν από τις πιο πλούσιες του μεγάλου λιμανιού της Μερσίνας. Η φύση τον προίκισε με ικανότητες και προπάντων με ομορφιά. Οι γονείς του φρόντισαν για τη μόρφωση και την κοινωνική του προβολή. Τα εφόδια αυτά του επιτρέψανε να γίνει γρήγορα το ίνδαλμα της χρυσής νεολαίας της Μερσίνας των...
Ο κήπος με τα μυστικά
Mια οικογενειακή τραγωδία οδηγεί την Iωάννα στην Aμερική. Aποφασισμένη να ξεφύγει από το παρελθόν που την πληγώνει σπουδάζει Iστορία Tέχνης και ερωτεύεται τον καθηγητή της στο Πανεπιστήμιο της Nέας Yόρκης.
Ο Ισλαμιστικός φοίνικας
. Στο βιβλίο αυτό, η Loretta Napoleoni, ειδήμων σε ζητήματα τρομοκρατίας, μας οδηγεί πέρα από τους τίτλους των εφημερίδων που παρουσιάζουν το Ισλαμικό Κράτος σαν μια βίαιη συμμορία που κερδίζει διαρκώς έδαφος - και αναλύει το πως η φανατική αυτή ισλαμική οργάνωση προτείνει ένα καινούριο μοντέλο οικοδόμησης έθνους.
Ο Ισαάκιος και οι άλλοι
Ισαάκιος Κομνηνός, Ριχάρδος ο Λεοντόκαρδος, Φρειδερίκος Β΄ καθώς και πρόσωπα της ελάσσονος ιστορίας που άφησαν όμως το δικό τους σημάδι παρουσιάζονται με γλαφυρότητα και συναρπαστική αφήγηση στο βιβλίο που μας ταξιδεύει στην Κύπρο, στην Αρμενία, στην Ιερουσαλήμ των σταυροφόρων, στη Δυτική Ευρώπη αλλά και στη Βυζαντινή και την Οθωμανική Κωνσταντινούπολη.
Ο θρύλος του Ασλάν Καπλάν
Το φλογερό και μοιραίο ρομάντζο ανάμεσα σε έναν Τουρκαλβανό, παλικαρά, καρδιοκατακτητή και ιδιότυπο εκφραστή της λαϊκής δικαιοσύνης, και μια Ισπανοεβραία, πεντάμορφη τραγουδίστρια του καφέ- αμάν, διωγμένη από τους κόλπους της σεφαραδίτικης κοινότητας. Φωτιά πυρπολεί τις ψυχές και τα σώματα των δύο εραστών εγκλωβίζοντάς τους σ έναν στρόβιλο εκρηκτικού πάθους, ενώ την ίδια στιγμή την πόλη κατακαίει η μεγάλη πυρκαγιά.
Ο θείος Καρνίκ
Ο Αντάν (Αντρανίκ) Οζέρ γεννήθηκε και έζησε στην Κωνσταντινούπολη. Στα πεζογραφήματά του επικεντρώνεται συνήθως στους μικροαστούς Αρμένηδες της Κωνσταντινούπολης, καταγράφοντας μεθοδικά τις αντιδράσεις τους σε απλά, συνηθισμένα επεισόδια της καθημερινότητας, αποφεύγοντας τις απευθείας περιγραφές των χαρακτήρων. Τα διηγήματά του συνθέτουν ένα λεπτοδουλεμένο ψηφιδωτό της μεταπολεμικής Αρμένικης κοινότητας της Πόλης.
Ο Ελληνικός μεσαίωνας
Το Βυζάντιο κατέχει µια παράδοξη θέση στην ιστοριογραφία. Σε σχέση µε την αργή συγκρότηση των δυτικών κοινωνιών και µε τον τουρκικό µουσουλµανικό κόσµο, το Βυζάντιο εµφανίζεται ως µια προέκταση της αρχαιότητας στην οποία βάζει τέλος η πτώση της Κωνσταντινούπολης το 1453.
Ο Έλληνας Βεζίρης
Ο ελληνικής καταγωγής Ιμπραήμ ανεβαίνει ραγδαία τα σκαλοπάτια της ιεραρχίας, αποκτά πρωτοφανή εξουσία και γίνεται πρωταγωνιστής στη διπλωματική σκακιέρα της Ευρώπης.
Ο δρόμος μου είναι πλατεία
Ο Ορχάν Βελί Κανίκ προσανατολίστηκε στο γλωσσικό περιβάλλον, ξεπερνώντας τη μεσοαστική καταγωγή του και γράφοντας στη γλώσσα των δρόμων. Η ποίησή του γέμισε με λαϊκές εκφράσεις στις οποίες οφείλεται εν μέρει το γεγονός πως διαβάζεται άνετα ακόμη και σήμερα.
Ο δημόσιος βίος του Μιχαήλ Γ. Αντωνόπουλου
Ο Μιχαήλ Γ. Αντωνόπουλος ήταν διπλωμάτης, δημόσιος λειτουργός, πολιτικός και οικονομικός παράγοντας της χώρας και (φυσικά) διανοούμενος· αποτελεί δηλαδή χαρακτηριστικό παράδειγμα ελλόγιμου Έλληνος – μέλους της ελίτ αυτού του «μακρού» αιώνος.
ο γραφέας του παλατιού
Ήµουν ένας αχρείος που έζησε την εποχή των τυράννων. Ένας αχρείος που οι θεοί τον κατάντησαν δειλό. Ο πιο αξιολύπητος απ’ όλους τους αχρείους, ο πιο αποκρουστικός. Ένας ύπουλος παλατιανός γραφέας, που έτρεφε την καρδιά του µε κολακεία, το µυαλό του µε µίσος. Ένας διπρόσωπος άνθρωπος των τελετών, που ακολουθούσε πιστά τις εντολές του βασιλιά των Χάττι, κρύβοντας τον βαθύ του πόνο πίσω από µια µάσκα ευτυχίας πιο αδιαπέραστη κι απ’ ορείχαλκο, το...
Ο γευστικός πολιτισμός των Ρωμιών της Πόλης και της Μικράς Ασίας
Η πλούσια και ανεξάντλητη διατροφική παράδοση των Ρωμιών της Πόλης, όπως και οι αντίστοιχες παραδόσεις και μνήμες των Μικρασιατών, ολοκλήρωσαν τον κύκλο των επισιτιστικών παραδόσεων μιας τεράστιας σε έκταση γεωγραφικής περιοχής, όπου έζησε και πρόκοψε ο Ελληνισμός αδιάλειπτα επί χιλιετίες. Μετά την καταστροφή του 1922 και τη συνθήκη της Λωζάνης (1924), οι Μικρασιάτες αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τις προγονικές τους εστίες. Παρά τις κακουχίες, την...
Ο ανάποδος άνθρωπος
Σας έχει χαστουκίσει ποτέ στα καλά καθούμενα κάποιος κοστουμαρισμένος κύριος, επτά η ώρα το πρωί; Μπήκατε στο λεωφορείο και, αντί για τη δουλειά σας, καταλήξατε στον πλανήτη Άρη; Ζητήσατε βέβαια εξηγήσεις, αλλά βρήκατε πόρτες κλειστές. Άλλος δεν σας έδινε σημασία γιατί μάθαινε τον σκύλο του πώς να περπατάει ανάποδα, άλλος δεν είχε καθόλου χρόνο να σας ακούσει. Πιστέψτε με, τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι πολύ χειρότερα. Για φανταστείτε να μπαίνατε κατά...
Ο Α΅ι΅-Δημήτρης και τα προσφυγόπουλα
Δεν ξέρω πώς τα ταίριαξε έτσι ο Θεός και είμαστε στην ίδια οικογένεια τρεις Δημήτρηδες: ο παππούς, ο πατέρας κι εγώ. Όπως είναι φυσικό, τον Άγιο Δημήτριο τον έχουμε σε μεγάλη ευλάβεια και τον θεωρούμε προστάτη στο σπιτικό μας.
Ο «Θεός» κρίθηκε ένοχος
Υπάρχουν στιγμές που ο άνθρωπος δεν ενεργεί ως μέλος ενός συνόλου, αυτού που αποκαλείται από τους αρμόδιους κοινωνική ομάδα, αλλά χαράζει μία πορεία σαν αυθύπαρκτη οντότητα, ελεύθερα και υπεύθυνα, θέτοντας ο ίδιος τους περιορισμούς και τις ευθύνες του. Οι πράξεις και οι επιλογές του δεν αποτελούν πλέον γεγονότα προς κρίσιν από την ομάδα αλλά έργο δικό του μακριά από τη δικαίωση ή την καταδίκη της.
Νυχτερινός Διαβάτης
Δέκα αφηγήσεις με φόντο το σύγχρονο αστικό τοπίο. Οι ήρωες, άνθρωποι της διπλανής πόρτας, που ζουν και πορεύονται μέσα σε απρόσωπες μεγαλουπόλεις προσπαθώντας να επιβιώσουν και να σταθούν στα πόδια τους σε πείσμα του σαρωτικού και πολλές φορές αδυσώπητου παρόντος. Η απώλεια, ο πόνος, η μοναξιά, η υποκρισία, ο έρωτας και η φιλία, αλήθειες αιώνιες και πάντα επίκαιρες ξεπηδούν μέσα από κάθε ιστορία δίνοντας μας ένα ζωντανό μωσαϊκό χαρακτήρων πότε με σατυρική...
Νήσος Σαχαλίνη
Μια θαρραλέα καταγγελία της βαρβαρότητας του σωφρονιστικού συστήματος της εποχής, χωρίς κορόνες και ακατάσχετους λυρισμούς, σε ύφος λιτό και τόνους χαμηλούς, με την τραγικότητα και την ωμότητα να εναλλάσσονται με τη γλαφυρότητα, ακόμα και το χιούμορ. Ένα έργο πραγματικό μνημείο ανθρωπισμού.
Νάξος και Βουρλά
Αυτη η επικοινωνία Νάξου-Βουρλών είχε σαν αποτέλεσμα την δημιουργία αδελφικών σχέσεων και την απόκτηση κοινών βιοτικών και πολιτισμικών στοιχείων. Η παρούσα εργασία σκοπό είχε να αναδείξει αυτές τις σχέσεις και να συλλέξει αυτά τα στοιχεία των δύο τόπων, ώστε, καταγράφοντάς τα, να μείνουν ανεξίτηλα στο χρόνο.