Η γυναίκα με τα κόκκινα μαλλιά
Πόσο καθοριστική για την υπόλοιπη ζωή μας είναι η πρώτη ερωτική εμπειρία; Ή μήπως αυτό που ορίζει τη μοίρα μας είναι η δύναμη της ιστορίας και των μύθων; Στα μέσα της δεκαετίας του 1980, ενώ ο πηγαδάς μάστορας Μαχμούτ και ο έφηβος βοηθός του Τζεμ σκάβουν ένα πηγάδι σ' ένα δύσκολο κομμάτι γης για να βρουν νερό, μια μυστηριώδης γυναίκα, ηθοποιός ενός περιοδεύοντος θιάσου, κάθε βράδυ στο υπαίθριο θέατρό της αφηγείται στους θεατές παλιά παραμύθια και ιστορίες.
Το σπίτι στον Βόσπορο
Όταν οι νέοι ιδιοκτήτες της επιβλητικής έπαυλης πάνω στον Βόσπορο διώχνουν τη γηραιά κυρία, τη Λεϋλά, την Κυρά, από το "παράσπιτο" που ήταν το σπίτι της, με τίτλους ιδιοκτησίας, επί εβδομήντα έξι συναπτά έτη, εκείνη μένει με τη βαλίτσα της πεισματικά απ' έξω αρνούμενη τη φιλοξενία που με αγάπη τής πρόσφεραν όλοι οι κάτοικοι της περιοχής...
Οι κουρελούδες της Αλισάβας
Από μικρό κορίτσι, διάλεγε τα ρουχαλάκια τους, τα λουρίδιαζε για τις κουρελούδες της και αναθυμόταν τους αγαπημένους της στην αντίπερα όχθη. Κουβέντιαζε μαζί τους, έκλαιγε που δεν μπορούσε να τους αγγίξει, θύμωνε και μέρευε, αλλά δεν τους αποχωριζόταν.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ Νουάρ
Το "Κωνσταντινούπολη νουάρ" παρουσιάζει διηγήματα από μια πόλη που είναι ταυτοχρόνως αρχαία και μοντέρνα, ασιατική και ευρωπαϊκή, γυαλιστερή σαν καρτ- ποστάλ, που βράζει από θυμό. Καθώς έφταναν τα διηγήματα για το "Κωνσταντινούπολη νουάρ", μας γινόταν όλο και πιο φανερό ότι αυτό που διαμορφωνόταν δεν ήταν απλώς μια συλλογή από σκοτεινές ιστορίες που λάμβαναν χώρα στην παλιά Σταμπούλ, αλλά ένα ολοζώντανο πορτραίτο της πόλης ή, τουλάχιστον, μια άκρως...
Πόλεις από γυναίκες
Το βιβλίο μας προσφέρει ένα κάπως αλλιώτικο ταξίδι: Θα βρεθούμε σε δεκαέξι πόλεις της Τουρκίας, αγγίζοντας όχι τις ιστορικές και μυθικές τους μνήμες ή τις φυσικές τους ομορφιές, αλλά τον κόσμο κάποιων γυναικών που έζησαν, ερωτεύτηκαν, χάρηκαν, απογοητεύτηκαν, αγάπησαν, πόνεσαν σε καθεμιά απ' αυτές τις πόλεις. Θα γνωρίσουμε δεκαέξι διαφορετικές γυναίκες, όπου για την καθεμιά θα πείτε:" Κάπου την ξέρω!"
Τα σπίτια της γιαγιάς μου
Κάθε σπίτι της γιαγιάς αντικατοπτρίζει φαντασιακά τους περιπετειώδεις αγώνες των Ρωμιών της Πόλης στα πρόθυρα της τρίτης χιλιετίας, η οποία άλλαξε τη ζωή, τις αξίες και την τύχη μας στον τόπο αυτό που γεννηθήκαμε και θεωρούμε πατρίδα μας: Την Κωνσταντινούπολη. Εδώ μεγαλώσαμε, εδώ σπουδάσαμε, εδώ αγαπήσαμε, ζήσαμε κι αγκαλιάσαμε την τύχη μας και όλα όσα έμελλε αυτή να προσδιορίσει...
Κοκκινοσκουφίτσα πόλη
Η πραγματική πόλη του Ρίο με τη βία και τον ερωτισμό της γίνεται η μεταφορική εσωτερική διαδρομή της πρωταγωνίστριας προς τη μοίρα της, συμπλέκοντας την δίψα και το πάθος με την έκσταση και τον θάνατο. Δύο ομόκεντρες ιστορίες, της ηρωίδας και της αφηγήτριας, που θα ταυτιστούν ως θριαμβευτικός αποχαιρετισμός του Ρ ίο και ως ύμνος στην αιωνιότητα της γραφής. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Η γυναίκα του Σουλτάνου
Πίσω από τα μεγάλα τείχη και τις επιβλητικές αψίδες του παλατιού της Μεκνές, ο Νους-Νους, αιχμάλωτος γιος φυλάρχου, σκλάβος πλέον και γραφέας της Aυλής, κατηγορείται για φόνο.
Οι τελευταίοι Γαληνότατοι
Οι Τελευταίοι Γαληνότατοι (1961) έχουν ως θέμα τους το βίο και τα έργα των τελευταίων Κομνηνών, του Ιωάννου, του Μανουήλ και του Ανδρόνικου, όπως τα εξιστόρησε, υποτίθεται, ένας άγνωστος χρονογράφος από την Καππαδοκία, που έζησε μαζί τους στο Ιερό Παλάτιο και στα αντίσκηνα της εκστρατείας.
Ιωάννης Καντακουζηνός
Ο Ιωάννης Καντακουζηνός κυβέρνησε ως αυτοκράτορας του Βυζαντίου στην Κωνσταντινούπολη από το 1347 μέχρι το 1354. Ήταν σύγχρονος του Στέφανου Δουσάν της Σερβίας και του Οσμάν, πατέρα των Οσμανλιδών ή αλλιώς του οθωμανικού τουρκικού λαού.
Το κορίτσι απ΄ τη Σαμψούντα
Η Καλλιόπη πίστευε μέχρι τα εννιά της χρόνια πως το χειρότερο που της είχε τάξει η ζωή ήταν τα παράξενα μάτια της, για τα οποία την κορόιδευαν οι συμμαθήτριές της στο Παρθεναγωγείο, επειδή δε γινόταν να γνωρίζει πόσα άλλα της είχε η μοίρα γραμμένα.
Το Χαμάμ
Ο συγγραφέας οδηγεί τον αναγνώστη στην πατρώα γη, την Πόλη, όπου το χαμάμ, αποτελεί τον κατ' εξοχήν τόπο επικοινωνίας των συνανθρώπων του.
Ο θρύλος του Ασλάν Καπλάν
Το φλογερό και μοιραίο ρομάντζο ανάμεσα σε έναν Τουρκαλβανό, παλικαρά, καρδιοκατακτητή και ιδιότυπο εκφραστή της λαϊκής δικαιοσύνης, και μια Ισπανοεβραία, πεντάμορφη τραγουδίστρια του καφέ- αμάν, διωγμένη από τους κόλπους της σεφαραδίτικης κοινότητας. Φωτιά πυρπολεί τις ψυχές και τα σώματα των δύο εραστών εγκλωβίζοντάς τους σ έναν στρόβιλο εκρηκτικού πάθους, ενώ την ίδια στιγμή την πόλη κατακαίει η μεγάλη πυρκαγιά.
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΡΟΛΟΓΙΩΝ
Το Ινστιτούτο Ρύθμισης Ρολογιών είναι ένα κόσμημα του τουρκικού μοντερνισμού -ίσως το σημαντικότερο μυθιστόρημα που γράφτηκε κατά τον εικοστό αιώνα στη γειτονική μας χώρα- και συγκαταλέγεται πλέον στα κλασικά έργα της παγκόσμιας πεζογραφίας. Σε ένα πρώτο επίπεδο καταπιάνεται με τη φαιδρότητα της ύπαρξής μας, τις αδυναμίες και τα πάθη μας. Σε ένα δεύτερο επίπεδο πραγματεύεται τη σχέση μας με τον χρόνο, δηλαδή την αντίληψη που έχουμε για τη ζωή. Ο Αχμέτ...
Στη φωτεινή πλευρά του δρόμου
Έλληνες, Εβραίοι, Γεωργιανοί, Ουκρανοί, Τατζίκοι, Ιάπωνες, Γερμανοί. Αριστοκράτες, πλούσιοι γεωργοί, εγκληματίες, καθηγητές, πόρνες. Μια Βαβυλώνα, ένα χωνευτήρι ανθρώπων που δεν αφήνουν ανεπηρέαστη τη Βέρα, τη βασική ηρωίδα, κόρη της Κάτιας, που είναι βουτηγμένη στο έγκλημα. Η Βέρα, ένα αγνό και εσωστρεφές πλάσμα, κάθε τι που βιώνει το μετατρέπει σε πίνακα. Παρατηρεί τους ανθρώπους όπως ο ζωγράφος το μοντέλο του. Πρόκειται για μια συναρπαστική αφήγηση...
Δυο κόσμοι
Κωνσταντινούπολη - Νέα Υόρκη. Δυο Κόσμοι. Ο ένας παλιός, μεγαλοπρεπής, θεμελιωτής της ιστο- ρίας. Ο άλλος νέος, λαμπερός, θιασώτης του σύγχρονου παγκόσμιου ιστορικού γίγνεσθαι. Ρωμιοί μετανάστες στα παρασκήνια του πολύβουου και πολύχρωμου πλήθους της ξενιτιάς. Άνθρω- ποι περήφανοι, αξιοπρεπείς, με το αγκάθι της νοσταλγίας αγκιστρωμένο στην καρδιά. Ιστορίες γεμάτες συναίσθημα και ζωντάνια. Ένα συναρπαστικό μυθιστόρημα που σφύζει από χιού- μορ,...
Κωνσταντίνος ο Μέγας
Σήκωσε το δεξί του χέρι και τράβηξε με το άλλο τα ρέτενα του φαριού του. Ο Κεντηρίων και οι δέκα στρατιώτες που τον συνόδευαν υποχρέωσαν τα άτια τους να κόψουνε τον άγριο καλπασμό τους.
Αγνή η Φράγκα
Η «Αγνή η Φράγκα» αγκαλιάζει μια εξαετία της πιο κρίσιμης εποχής του Βυζαντίου, που έχει σαν κορύφωμά της την Δ’ Σταυροφορία, που θα είναι το δεύτερο μέρος του μυθιστορήματος.
Αγνή η Φράγκα
Αγνή η Φράγκα. Ήταν κόρη του ρήγα της Φράντσιας Λουδοβίκου του Ζ’. Ήρθε οκτάχρονη παιδούλα στην Κωνσταντίνου Πόλη (1179), όταν αυτοκρατόρευε ο Μανουήλ Α’ Κομνηνός, για να γίνει σύνευνη του γιού του, του δωδεκάχρονου Αλέξιου και αυτοκρατόρισσα με το όνομα Άννα.