Βγερού Γλυκά Φανού
Δεν ξέρω αν είναι Ρωμιά, Τουρκάλα ή Φράγκισσα, όμως είναι κείνη που άκουσε το σμίξιμο των σπαθιών με τη σάρκα και τις φωνές των μανάδων που βλέπανε τις κόρες τους να βιάζονται, που αντίκρισε βρέφη κομματιασμένα να κείτονται πεταμένα στα βράχια, που έζησε το γιουρούσι και το πελέκι.
Η Σμύρνη στις φλόγες
Με άξονα την πολεµική σύγκρουση ανάµεσα στην Ελλάδα και στην Τουρκία µεταξύ 1919 και 1922, που κορυφώνεται µε τον διωγµό των Ελλήνων από τη Μικρά Ασία και την καταστροφή της Σµύρνης, ο Οµέρο Αρίτζις αφηγείται τις δραµατικές συνέπειες του διωγµού αυτού.
Ανησυχία
Σε ένα πλαίσιο απολύτως επίκαιρο, ο Λιβανελί στο νέο του µυθιστόρηµα µας παρασύρει σε ένα ταξίδι στον χώρο και στον χρόνο της Μέσης Ανατολής, µέσα από τη σχέση του Χουσεΐν µε τη Μελεκνάζ, τους πρόσφυγες, την ιστορία των Γεζιντί, που οι ανιστόρητοι λένε ότι «λατρεύουν τον διάβολο». Το ταξίδι του Ιµπραήµ στη γενέτειρά του, το Μάρντιν, είναι ένα ταξίδι στη βία του πιο ανελέητου προσώπου της Μέσης Ανατολής, στον έρωτα και, ίσως, στην αυτογνωσία.
Νυχτερινός Διαβάτης
Δέκα αφηγήσεις με φόντο το σύγχρονο αστικό τοπίο. Οι ήρωες, άνθρωποι της διπλανής πόρτας, που ζουν και πορεύονται μέσα σε απρόσωπες μεγαλουπόλεις προσπαθώντας να επιβιώσουν και να σταθούν στα πόδια τους σε πείσμα του σαρωτικού και πολλές φορές αδυσώπητου παρόντος. Η απώλεια, ο πόνος, η μοναξιά, η υποκρισία, ο έρωτας και η φιλία, αλήθειες αιώνιες και πάντα επίκαιρες ξεπηδούν μέσα από κάθε ιστορία δίνοντας μας ένα ζωντανό μωσαϊκό χαρακτήρων πότε με σατυρική...
Η αυλή μας
Το άλλο ρούχο του φόβου
Αφηγήσεις καθημερινές, κάποτε σουρεαλιστικές, αποδίδονται με μια λογοτεχνική "μονοκοντυλιά" κι έναν ωμό, στα όρια του κυνικού, ρεαλισμό. Χαμένα όνειρα, ευσεβείς πόθοι, προκαταλήψεις, υποκρισία είναι μερικά από τα θέματα που αναδύονται από τις σελίδες της συλλογής, η οποία αποτελείται από τριάντα έξι αφηγηματικές μικρό-γραφίες. Ο συγγραφέας εξερευνώντας τις δυνατότητες της μικρής φόρμας αποτυπώνει πότε σε μια σύντομη παράγραφο κι άλλοτε σε εκτενέστερα...
Κυριακάτικο απόγευμα στην Πρίγκηπο
Μια τρυφερή κοινωνική, αισθηματική ιστορία, που αποδεικνύει το ψυχικό μεγαλείο και το εύρος συναισθημάτων της συγγραφέως.
Έρωτες στο σπήλαιο Σφεντόνη
Tι δυστυχία Θε μου! H δυστυχία υπάρχει παντού. Eίναι διάχυτη γύρω μας και δεν την βλέπουμε!.. Δε θέλουμε να τηνε δούμε. Mας τυφλώνει ο εγωισμός και η ματαιοδοξία. Δεν υπάρχει ασχήμια στη ζωή!.. H ασχήμια και η ομορφιά υπάρχει μέσα μας.
Η Κινστέρνα 21ο-22ο τεύχος
Ο θείος Καρνίκ
Ο Αντάν (Αντρανίκ) Οζέρ γεννήθηκε και έζησε στην Κωνσταντινούπολη. Στα πεζογραφήματά του επικεντρώνεται συνήθως στους μικροαστούς Αρμένηδες της Κωνσταντινούπολης, καταγράφοντας μεθοδικά τις αντιδράσεις τους σε απλά, συνηθισμένα επεισόδια της καθημερινότητας, αποφεύγοντας τις απευθείας περιγραφές των χαρακτήρων. Τα διηγήματά του συνθέτουν ένα λεπτοδουλεμένο ψηφιδωτό της μεταπολεμικής Αρμένικης κοινότητας της Πόλης.
Η Κινστέρνα 23ο τεύχος
9 ώρες στα Εξάρχεια
Εννέα ώρες, Εννέα ιστορίες. Μια γειτονιά στο κέντρο της Αθήνας. Τα Εξάρχεια φωνάζουν, συζητούν, σωπαίνουν. Διαφορετικές φωνές, κοινός τόπος. Μέσα από προσωπογραφίες και εξομολογήσεις, ο γείτονας και ο περαστικός συστήνονται στον αναγνώστη, σχηματίζοντας ένα μωσαϊκό εικόνων και συναισθημάτων. Το συλλογικό αυτό έργο είναι η διαδρομή εννέα ξένων που ανέβηκαν στο ίδιο λεωφορείο.
Σόνια
H οικογένεια της γιαγιάς έμενε στην περιοχή του νησιού που μέχρι σήμερα φέρει το οικογενειακό τους όνομα. Ήταν η πλουσιότερη περιοχή, γιατί είχε ωραίες ακρογιαλιές και μικρές αμμουδερές ακτές με δασώδη ενδοχώρα. Eκεί ζούσαν ελληνικές οικογένειες αγροτών και σε κάθε μία ανήκαν αρκετά στρέμματα γης. Kαλλιεργούσαν λαχανικά, ελιές, αμύγδαλα αλλά και άνθη πολυτελείας σε κανονικά θερμοκήπια. Ένας «αμανετζής» κατέβαζε όλα αυτά τα λουλούδια που του παρέδιδαν οι...
Ποιοί άνθρωποι
Δέκα ιστορίες στη σύγχρονη Ελλάδα. Στην Αθήνα της κρίσης, της απομόνωσης, της μοναξιάς, της ξενοφοβίας, του ρατσισμού. Δέκα ιστορίες για τις χαμένες ελπίδες και τις τυραννισμένες ψυχές. Ιστορίες για την αλήθεια, για τη θυσία, για την τιμωρία αλλά πάνω απ’ όλα για την αγάπη. Ιστορίες για κάποιους. Γεμάτες στοιχεία του εαυτού μας αλλά και του ανθρώπου που κάθεται δίπλα μας στο τρένο.
Η ανέραστη δεσποινίςκυρία Ερασμία
Schopenhauer: «Χωρίς την ύπαρξη της γυναίκας, η αρχή της ζωής μας θα ήταν αδύνατη, το μέσο στερημένο από ευχαρίστηση και ηδονή, το δε τέλος χωρίς παρηγοριά». Στο πέρασμα των χρόνων άλλαξε ο ρόλος της γυναίκας στην κοινωνία. Μπορεί οι νέες κοπέλες με τις σπουδές και την εργασία τους να απέκτησαν ελευθερία και ανεξαρτησία αλλά ήταν βαρύ το τίμημα. Η ζωή τους έγινε δύσκολη, η εύρεση του σωστού συντρόφου δυσκολότερη και η απόκτηση παιδιού δυσκολότατη.
Ελεονόρα
Ένα βιβλίο για την τραγική ζωή µιας γυναίκας που µέχρι την τελευταία στιγµή πάλευε να σταθεί όρθια, πιστή στην καρδιά της και σε µια υπόσχεση. Κάποιοι είπαν την Ελεονόρα ευαίσθητη µα στην συνείδηση των περισσοτέρων έµεινε ως η τρελή του χωριού…
Επιστροφή στη φωτιά
“Ό,τι επιθυμείς το παίρνεις – ό,τι δεν σε συμφέρει, απλώς το αποφεύγεις”. Είναι τόσο απλός ο κανόνας, ώστε δεν έχω καταλάβει γιατί δεν τον ακολουθούν όλοι ανεξαιρέτως. Νόμος της φύσης είναι. Η φύση είναι σοφή κι εγώ αποφάσισα νωρίς να ακολουθήσω τις υποδείξεις της. Κι όμως. Ο εγγυημένος αυτός δρόμος ζωής αποδείχτηκε τελικά αδιέξοδος για τον πρώην μηχανικό, πρώην επιχειρηματία, οικονομικά αυτάρκη και χαίροντα άκρας υγείας αφηγητή της παράξενης νουβέλας...
Διηγήματα
Σε όλη του τη ζωή στάθηκε συνεπής αντιφασίστας, δημοκράτης, ειρηνόφιλος μαχητής που έθεσε τον εαυτό και την τέχνη του στην υπηρεσία της προόδου.
Ιστορήματα Ρωμιοσύνης
Κιτρινισμένες, πολυκαιρισμένες σελίδες. Σφραγίδες φτιαγμένες στο χέρι. Ξεθωριασμένα γράμματα, ανορθογραφίες, γλώσσες διάφορες, ιδιωματισμοί, ντοπιολαλιές. Άγνωστες μικρές ιστορίες μέσα από επίσημα έγγραφα, ιδιωτικές επιστολές, αρχεία, παλαιοπωλεία. Ο συγγραφέας τακτοποιεί μικρές ψηφίδες στη σειρά, μέχρι να σχηματιστούν εικόνες με τόπους, χρόνους, πρόσωπα, γεγονότα. Μικρές ιστορίες μέσα στη μεγάλη ιστορία της Ρωμιοσύνης. Αυτήν τη διαδικασία ακολουθεί επί...