Οι ποδηλάτισσες
«Όλες οι γυναίκες είμαστε ποδηλάτισσες. Μια ζωή πρέπει να τραβάμε μπροστά κρατώντας ισορροπίες», λέει η θεία Βιργινία, μια από τις ηρωίδες του βιβλίου. Όταν οι γυναίκες είναι και μέλη μιας μειονότητας οι ισορροπίες είναι πιο λεπτές όπως διαπιστώνει ο αναγνώστης, καθώς μέσα από τη ζωή μιας οικογένειας Ελλήνων της Κωνσταντινούπολης παρουσιάζεται η κατάσταση που επικρατούσε στην Πόλη και την Ίμβρο σε μια περίοδο που σημαδεύτηκε από τις εξελίξεις στο...
Οι τελευταίοι Γαληνότατοι
Οι Τελευταίοι Γαληνότατοι (1961) έχουν ως θέμα τους το βίο και τα έργα των τελευταίων Κομνηνών, του Ιωάννου, του Μανουήλ και του Ανδρόνικου, όπως τα εξιστόρησε, υποτίθεται, ένας άγνωστος χρονογράφος από την Καππαδοκία, που έζησε μαζί τους στο Ιερό Παλάτιο και στα αντίσκηνα της εκστρατείας.
Όνειρα στις φλόγες
Η Οθωμανική Αυτοκρατορία καταρρέει και ο θρόνος του αιμοσταγούς σουλτάνου Αμπντούλ Χαμίτ Β΄ τρίζει επικίνδυνα.Δύο ρωμαίικες αρχοντοοικογένειες, μια στην Πόλη και μία στη Σμύρνη, ζουν τις εξελίξεις αυτές και μαζί με όλο το ρωμαίικο ελπίζουν σε καλύτερες μέρες, αφού η διχασμένη και παραπαίουσα αυτοκρατορία, που τους δυνάστευε από αιώνες, γονατίζει και τα ιμάτιά της διανέμονται στους ισχυρούς της Δύσης.
Όπου λοιπόν...
Μέσα από τα μάτια και την ψυχή ενός παιδιού περιγράφονται με ευαισθησία οι ευχάριστες και δυσάρεστες στιγμές μιας οικογενειακής ζωής τη δεκαετία του '50 στην Πόλη.
Όταν γκρέμισε ο γυάλινος τοίχος
Όταν έπεσε η Πόλη
Ο συγγραφέας αποκαλύπτει μια πόλη εγκλωβισμένη σε έναν αγώνα ζωής και θανάτου, μια πόλη την οποία θέλει να κατακτήσει ο ισχυρότερος άνδρας του κόσμου.
Όταν πάγωσε ο Βόσπορος
Κωνσταντινούπολη 1954. Ο Βόσπορος, ύστερα από είκοσι πέντε χρόνια, ζει και πάλι ένα σπάνιο φυσικό φαινόμενο. Η Μαύρη θάλασσα παγώνει όπως και το 1929, και τις βραδινές ώρες, κομμάτια πάγου αρχίζουν να κατακλύζουν τα στενά του. Η ταχεία αμαξοστοιχία Simplon-Orient-Express αναχωρεί για το Παρίσι. Κάποιοι από τους επιβάτες της είχαν βρεθεί και τότε στην ίδια αμαξοστοιχία, στη διαδρομή από το Παρίσι στην Κωνσταντινούπολη, παραμένοντας για μια εβδομάδα...
Οτέλ Κονσταντινιγέ
Ο Ζουλί Λιβανελί επιχειρεί μια κατάδυση στα βάθη της Κωνσταντινούπολης, μιας πόλης πολλών χιλιετιών. Μιας πόλης που αλλάζει και ανακυκλώνεται, ενώ η βία την οποία στεγάζει, άγνωστο πώς, παραμένει ίδια...
Ούτε το όνομα μου
Γραμμένη από την κόρη της, την Thea,η βασανιστική αφήγηση της Σάνο για τον αφανισμό της οικογένειας και του κόσμου της ξεδιπλώνεται με τόσο ζωντανές λεπτομέρειες που κάθε σελίδα σκίζει το μυαλό και την καρδιά.
Παλιός κήπος - Παλιά αγάπη
Η Τεζέρ Οζλού κατάφερε στη σύντομη ζωή της (1943-1986) να δημιουργήσει ένα έργο που άφησε ανεξίτηλη σφραγίδα στα τουρκικά γράμματα και μια ανεπανάληπτη γυναικεία φωνή. «Στήνει τις ιστορίες της όχι τόσο για να πει όσο για “να μην πει” κάποια πράγματα», γράφει γι’ αυτήν ο Τούρκος ποιητής Γκιουβέν Τουράν. Τα διηγήματα της συλλογής αυτής, συνομιλούν κατά κάποιον τρόπο και με τα μυθιστορήματά της. Χωρίς να αποτελούν επαναλήψεις, τα μεν για τα δε, είναι τα...
Ποιοί άνθρωποι
Δέκα ιστορίες στη σύγχρονη Ελλάδα. Στην Αθήνα της κρίσης, της απομόνωσης, της μοναξιάς, της ξενοφοβίας, του ρατσισμού. Δέκα ιστορίες για τις χαμένες ελπίδες και τις τυραννισμένες ψυχές. Ιστορίες για την αλήθεια, για τη θυσία, για την τιμωρία αλλά πάνω απ’ όλα για την αγάπη. Ιστορίες για κάποιους. Γεμάτες στοιχεία του εαυτού μας αλλά και του ανθρώπου που κάθεται δίπλα μας στο τρένο.
Πόλεις από γυναίκες
Το βιβλίο μας προσφέρει ένα κάπως αλλιώτικο ταξίδι: Θα βρεθούμε σε δεκαέξι πόλεις της Τουρκίας, αγγίζοντας όχι τις ιστορικές και μυθικές τους μνήμες ή τις φυσικές τους ομορφιές, αλλά τον κόσμο κάποιων γυναικών που έζησαν, ερωτεύτηκαν, χάρηκαν, απογοητεύτηκαν, αγάπησαν, πόνεσαν σε καθεμιά απ' αυτές τις πόλεις. Θα γνωρίσουμε δεκαέξι διαφορετικές γυναίκες, όπου για την καθεμιά θα πείτε:" Κάπου την ξέρω!"
πορτοκαλί φάκελος
Δεκαπέντε αυτόνομες ιστορίες μέσα στον ίδιο φάκελο. Παράδοξες αφηγήσεις σε απροσδόκητους άξονες. Σ’ αυτές τις σελίδες το συνδετικό στοιχείο είναι το χρώμα πορτοκαλί. Ενδιάμεσο και υβριδικό, άλλοτε λυτρωτικό και άλλοτε καταδικαστικό, αυτό το χρώμα βρίσκει την αρμονία του μέσα από τη σύγκρουση.
Σαν τα τρελά πουλιά
Σερενάτα
Όλα ξεκινούν μια κρύα ημέρα του Φεβρουαρίου του 2001, όταν η Μάγια Ντουράν, τριάντα έξι ετών, υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων του Πανεπιστημίου της Ιστανμπούλ, υποδέχεται στο αεροδρόμιο της πόλης τον γερμανικής καταγωγής Αμερικανό καθηγητή
Σιγά... η θεία Λένα κοιμάται
Γι’ αυτό κι αγάπησα πολύ τη θεία Λένα. Με τα παραμύθια της μεγάλωσαν τ’ αγόρια–εραστές μου και με προίκισαν αναμνήσεις τρισδιάστατες. Τα ψιθύριζαν λίγο πριν χαράξει και μ’ έπαιρνε ο ύπνος στα ιδρωμένα τους μπράτσα… Η θεία Λένα δεν πέθανε. Ζει σ’ όλα εκείνα τα αξύριστα πρόσωπα που δεν έχω ακόμα ανταμώσει. Μόνο για λίγο πήγε να πλαγιάσει.
Σκοτεινό Κελάρι
Μια ιστορία μυστηρίου πουδιαδραματίζεται σε τρεις χρόνους κοντινούς, με την αγωνία, την πλοκή, το κρασί αλλά και τις ανατροπές να ανταγωνίζονται διεκδικώντας το μερτικό τους.
Σμύρνη 1922
Οι δραματικές σκηνές της σφαγής και του κυνηγητού των προσφύγων του ’22 αναβιώνουν μέσα από την περιπέτεια της αστικής σμυρναίικης οικογένειας Αντωνιάδη.
Σόνια
H οικογένεια της γιαγιάς έμενε στην περιοχή του νησιού που μέχρι σήμερα φέρει το οικογενειακό τους όνομα. Ήταν η πλουσιότερη περιοχή, γιατί είχε ωραίες ακρογιαλιές και μικρές αμμουδερές ακτές με δασώδη ενδοχώρα. Eκεί ζούσαν ελληνικές οικογένειες αγροτών και σε κάθε μία ανήκαν αρκετά στρέμματα γης. Kαλλιεργούσαν λαχανικά, ελιές, αμύγδαλα αλλά και άνθη πολυτελείας σε κανονικά θερμοκήπια. Ένας «αμανετζής» κατέβαζε όλα αυτά τα λουλούδια που του παρέδιδαν οι...
Στη φωτεινή πλευρά του δρόμου
Έλληνες, Εβραίοι, Γεωργιανοί, Ουκρανοί, Τατζίκοι, Ιάπωνες, Γερμανοί. Αριστοκράτες, πλούσιοι γεωργοί, εγκληματίες, καθηγητές, πόρνες. Μια Βαβυλώνα, ένα χωνευτήρι ανθρώπων που δεν αφήνουν ανεπηρέαστη τη Βέρα, τη βασική ηρωίδα, κόρη της Κάτιας, που είναι βουτηγμένη στο έγκλημα. Η Βέρα, ένα αγνό και εσωστρεφές πλάσμα, κάθε τι που βιώνει το μετατρέπει σε πίνακα. Παρατηρεί τους ανθρώπους όπως ο ζωγράφος το μοντέλο του. Πρόκειται για μια συναρπαστική αφήγηση...