Μέτζ Γιεγέρν
Ένα σπαραχτικό διήγημα που περιστρέφεται γύρω από την Αρμενική Γενοκτονία του 1915 παρουσιάζεται για πρώτη φορά ως εικονογραφήγημα.
Νυχτερινός Διαβάτης
Δέκα αφηγήσεις με φόντο το σύγχρονο αστικό τοπίο. Οι ήρωες, άνθρωποι της διπλανής πόρτας, που ζουν και πορεύονται μέσα σε απρόσωπες μεγαλουπόλεις προσπαθώντας να επιβιώσουν και να σταθούν στα πόδια τους σε πείσμα του σαρωτικού και πολλές φορές αδυσώπητου παρόντος. Η απώλεια, ο πόνος, η μοναξιά, η υποκρισία, ο έρωτας και η φιλία, αλήθειες αιώνιες και πάντα επίκαιρες ξεπηδούν μέσα από κάθε ιστορία δίνοντας μας ένα ζωντανό μωσαϊκό χαρακτήρων πότε με σατυρική...
Ανησυχία
Σε ένα πλαίσιο απολύτως επίκαιρο, ο Λιβανελί στο νέο του µυθιστόρηµα µας παρασύρει σε ένα ταξίδι στον χώρο και στον χρόνο της Μέσης Ανατολής, µέσα από τη σχέση του Χουσεΐν µε τη Μελεκνάζ, τους πρόσφυγες, την ιστορία των Γεζιντί, που οι ανιστόρητοι λένε ότι «λατρεύουν τον διάβολο». Το ταξίδι του Ιµπραήµ στη γενέτειρά του, το Μάρντιν, είναι ένα ταξίδι στη βία του πιο ανελέητου προσώπου της Μέσης Ανατολής, στον έρωτα και, ίσως, στην αυτογνωσία.
Η Σμύρνη στις φλόγες
Με άξονα την πολεµική σύγκρουση ανάµεσα στην Ελλάδα και στην Τουρκία µεταξύ 1919 και 1922, που κορυφώνεται µε τον διωγµό των Ελλήνων από τη Μικρά Ασία και την καταστροφή της Σµύρνης, ο Οµέρο Αρίτζις αφηγείται τις δραµατικές συνέπειες του διωγµού αυτού.
Βγερού Γλυκά Φανού
Δεν ξέρω αν είναι Ρωμιά, Τουρκάλα ή Φράγκισσα, όμως είναι κείνη που άκουσε το σμίξιμο των σπαθιών με τη σάρκα και τις φωνές των μανάδων που βλέπανε τις κόρες τους να βιάζονται, που αντίκρισε βρέφη κομματιασμένα να κείτονται πεταμένα στα βράχια, που έζησε το γιουρούσι και το πελέκι.
Κωνσνταντίνος Παλαιολόγος
Ελληνισμός και Δαρδανέλλια
Στο έργο «Ελληνισμός και Δαρδανέλλια» αποδίδονται όλα εκείνα τα ιστορικά, τοπολογικά και ανθρωπολογικά στοιχεία που αποδεικνύουν την ελληνικότητα των περιοχών, από την είσοδο των στενών του Ελλήσποντου έως την Κωνσταντινούπολη, μία ελληνικότητα που κράτησε τουλάχιστον 4.000 χρόνια από την αρχαιότητα έως την Μικρασιατική Καταστροφή (1922).
Το παιδί από την Τραπεζούντα
«Αγάπη, υπάρχει άλλη λέξη; Ναι, θάρρος. Θάρρος, αυτή η ορµή που δεν κουράζεται ποτέ από τη ζωή, που τη δέχεται σήµερα µε τους περιορισµούς της, όπως χθες µε τους αγώνες και τις χαρές της, όπως άλλοτε µε τις προκλήσεις της. Αυτή η ορµή που προχωράει ακάθεκτη.» Το παιδί από την Τραπεζούντα, είναι ο Τηλέµαχος, που, γέρος πια, νοσηλεύεται σε ένα νοσοκοµείο όπου η κόρη του έρχεται να τον συναντήσει.
Σημειώματα Μνήμης
Τα δοκίµια που περιλαµβάνονται σε αυτό το βιβλίο, µε τον τίτλο Σηµειώµατα Μνήµης, είναι µια συνοπτική αναφορά σε συγκεκριµένους δηµιουργούς λόγου του Μικρασιατικού Πολιτισµού που επιλέχθηκαν µε προσωπικά κριτήρια και παρουσιάζονται µε γνώµονα τη θεµατική έργων τους.
κλικ δευτερολέπτων
50 μικρά πεζά, 50 κλικ δευτερολέπτων μέσα από τα οποία ο συγγραφέας επιχειρεί να μας μεταφέρει εικόνες, συναισθήματα, αλήθειες, μιας εποχής που τρέχει κι αλλάζει και να μας βάλει στη ζωή ανθρώπων που είτε την ακολουθούν είτε μένουν αγκιστρωμένοι στον δικό τους κόσμο.
Ιστορίες της άλλης όχθης
Σε αυτές τις 9 ιστορίες του βιβλίου, γραμμένες στα τούρκικα από ισάριθμους σημαντικούς πεζογράφους, ο Έλληνας αναγνώστης θα διαπιστώσει πολλές ομοιότητες και πολλές ίδιες αγωνίες με τους ανθρώπους της γειτονικής χώρας.Πρόκειται για την άλλη Τουρκία, αυτή των πολιτών, με ανοιχτό ορίζοντα και σύγχρονες αντιλήψεις, οι οποίοι όχι μόνο καταπιέζονται από το κυρίαρχο πολιτικοκοινωνικό σύστημα αλλά ζουν μια καθημερινότητα επώδυνη από πολιτική αλλά και οικονομική...
Ο Ισαάκιος και οι άλλοι
Ισαάκιος Κομνηνός, Ριχάρδος ο Λεοντόκαρδος, Φρειδερίκος Β΄ καθώς και πρόσωπα της ελάσσονος ιστορίας που άφησαν όμως το δικό τους σημάδι παρουσιάζονται με γλαφυρότητα και συναρπαστική αφήγηση στο βιβλίο που μας ταξιδεύει στην Κύπρο, στην Αρμενία, στην Ιερουσαλήμ των σταυροφόρων, στη Δυτική Ευρώπη αλλά και στη Βυζαντινή και την Οθωμανική Κωνσταντινούπολη.
Αιμίλιος Κομβόπουλος
Μια μικρή μονογραφία, ένα πορτρέτο, ένα σκίτσο για τη ζωή του και την προσφορά του στο Ρωμαίικο Ερασιτεχνικό Θέατρο της Κωνσταντινούπολης αποτελεί το βιβλίο, που έχετε στα χέρια σας. Αποτελεί καθήκον μας να φυλάμε «ως κόρη οφθαλμού» την Ιστορία μας –προσωπική και συλλογική–, να τη μελετούμε και να την παραδίνουμε με ευλάβεια στους συγχρόνους μας, αλλά και στις επόμενες γενιές. Η γνώση της Ιστορίας και της Ιστορίας –επί του προκειμένου– του Ρωμαίικου...
Η ζωή από το τζάμι περνά
Πόσο ακριβό μπορεί να είναι το τίμημα των ονείρων; Πόσο επικίνδυνη μπορεί να γίνει η πραγματικότητα, όταν αρνείται να υπακούσει στις δικές μας εντολές; Πού μπορεί να οδηγήσει ένας κρυφός έρωτας, όταν μετά από χρόνια καταφέρει να σπάσει τα δεσμά του και να ελευθερωθεί; Ό,τι καταστρέφεται μπορεί να ξαναδημιουργηθεί; Κι αν ναι, με ποια μορφή; Μήπως για να διώξουμε τα φαντάσματα του παρελθόντος, πρέπει πρώτα να κάνουμε ειρήνη μαζί τους; Άνθρωποι που περπατάνε...
Τα παραθύρια μπάζουνε
Kαι τώρα που τα 'γραψα όλ' αυτά και ξαναθυμήθηκα τα παλιά, κάθομαι και σκέφτομαι: «Πότε άραγε ήτανε καλύτερα; Tότε που δεν είχαμε να φάμε, μα δε μας έλειπε το χαμόγελο ή τώρα που τά 'χουμε όλα, αλλά μας έχει κυριεύσει το άγχος και η απληστία;»
Τρείς άνθρωποι στο δρόμο
Ο Γιακούπ, ένας εικοσιπεντάχρονος φοιτητής, φεύγει στο εξωτερικό με προορισμό μια μικρή παραθαλάσσια πόλη της Γαλλίας και περνάει τρεις υπέροχες εβδομάδας απολαμβάνοντας την ατμόσφαιρα του Μουντιάλ του 1998 με συνομήλικούς του από χώρες της Ευρώπης? τη Βοσνία, τη Σερβία, το Μαρόκο, την Τσεχία και την Ουκρανία.