Στη φωτεινή πλευρά του δρόμου
Έλληνες, Εβραίοι, Γεωργιανοί, Ουκρανοί, Τατζίκοι, Ιάπωνες, Γερμανοί. Αριστοκράτες, πλούσιοι γεωργοί, εγκληματίες, καθηγητές, πόρνες. Μια Βαβυλώνα, ένα χωνευτήρι ανθρώπων που δεν αφήνουν ανεπηρέαστη τη Βέρα, τη βασική ηρωίδα, κόρη της Κάτιας, που είναι βουτηγμένη στο έγκλημα. Η Βέρα, ένα αγνό και εσωστρεφές πλάσμα, κάθε τι που βιώνει το μετατρέπει σε πίνακα. Παρατηρεί τους ανθρώπους όπως ο ζωγράφος το μοντέλο του. Πρόκειται για μια συναρπαστική αφήγηση...
Το Χαμάμ
Ο συγγραφέας οδηγεί τον αναγνώστη στην πατρώα γη, την Πόλη, όπου το χαμάμ, αποτελεί τον κατ' εξοχήν τόπο επικοινωνίας των συνανθρώπων του.
Ιωάννης Καντακουζηνός
Ο Ιωάννης Καντακουζηνός κυβέρνησε ως αυτοκράτορας του Βυζαντίου στην Κωνσταντινούπολη από το 1347 μέχρι το 1354. Ήταν σύγχρονος του Στέφανου Δουσάν της Σερβίας και του Οσμάν, πατέρα των Οσμανλιδών ή αλλιώς του οθωμανικού τουρκικού λαού.
Το κορίτσι απ΄ τη Σαμψούντα
Η Καλλιόπη πίστευε μέχρι τα εννιά της χρόνια πως το χειρότερο που της είχε τάξει η ζωή ήταν τα παράξενα μάτια της, για τα οποία την κορόιδευαν οι συμμαθήτριές της στο Παρθεναγωγείο, επειδή δε γινόταν να γνωρίζει πόσα άλλα της είχε η μοίρα γραμμένα.
Οι τελευταίοι Γαληνότατοι
Οι Τελευταίοι Γαληνότατοι (1961) έχουν ως θέμα τους το βίο και τα έργα των τελευταίων Κομνηνών, του Ιωάννου, του Μανουήλ και του Ανδρόνικου, όπως τα εξιστόρησε, υποτίθεται, ένας άγνωστος χρονογράφος από την Καππαδοκία, που έζησε μαζί τους στο Ιερό Παλάτιο και στα αντίσκηνα της εκστρατείας.
Η γυναίκα του Σουλτάνου
Πίσω από τα μεγάλα τείχη και τις επιβλητικές αψίδες του παλατιού της Μεκνές, ο Νους-Νους, αιχμάλωτος γιος φυλάρχου, σκλάβος πλέον και γραφέας της Aυλής, κατηγορείται για φόνο.
Κοκκινοσκουφίτσα πόλη
Η πραγματική πόλη του Ρίο με τη βία και τον ερωτισμό της γίνεται η μεταφορική εσωτερική διαδρομή της πρωταγωνίστριας προς τη μοίρα της, συμπλέκοντας την δίψα και το πάθος με την έκσταση και τον θάνατο. Δύο ομόκεντρες ιστορίες, της ηρωίδας και της αφηγήτριας, που θα ταυτιστούν ως θριαμβευτικός αποχαιρετισμός του Ρ ίο και ως ύμνος στην αιωνιότητα της γραφής. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Πόλεις από γυναίκες
Το βιβλίο μας προσφέρει ένα κάπως αλλιώτικο ταξίδι: Θα βρεθούμε σε δεκαέξι πόλεις της Τουρκίας, αγγίζοντας όχι τις ιστορικές και μυθικές τους μνήμες ή τις φυσικές τους ομορφιές, αλλά τον κόσμο κάποιων γυναικών που έζησαν, ερωτεύτηκαν, χάρηκαν, απογοητεύτηκαν, αγάπησαν, πόνεσαν σε καθεμιά απ' αυτές τις πόλεις. Θα γνωρίσουμε δεκαέξι διαφορετικές γυναίκες, όπου για την καθεμιά θα πείτε:" Κάπου την ξέρω!"
Τα σπίτια της γιαγιάς μου
Κάθε σπίτι της γιαγιάς αντικατοπτρίζει φαντασιακά τους περιπετειώδεις αγώνες των Ρωμιών της Πόλης στα πρόθυρα της τρίτης χιλιετίας, η οποία άλλαξε τη ζωή, τις αξίες και την τύχη μας στον τόπο αυτό που γεννηθήκαμε και θεωρούμε πατρίδα μας: Την Κωνσταντινούπολη. Εδώ μεγαλώσαμε, εδώ σπουδάσαμε, εδώ αγαπήσαμε, ζήσαμε κι αγκαλιάσαμε την τύχη μας και όλα όσα έμελλε αυτή να προσδιορίσει...
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ Νουάρ
Το "Κωνσταντινούπολη νουάρ" παρουσιάζει διηγήματα από μια πόλη που είναι ταυτοχρόνως αρχαία και μοντέρνα, ασιατική και ευρωπαϊκή, γυαλιστερή σαν καρτ- ποστάλ, που βράζει από θυμό. Καθώς έφταναν τα διηγήματα για το "Κωνσταντινούπολη νουάρ", μας γινόταν όλο και πιο φανερό ότι αυτό που διαμορφωνόταν δεν ήταν απλώς μια συλλογή από σκοτεινές ιστορίες που λάμβαναν χώρα στην παλιά Σταμπούλ, αλλά ένα ολοζώντανο πορτραίτο της πόλης ή, τουλάχιστον, μια άκρως...
Οι κουρελούδες της Αλισάβας
Από μικρό κορίτσι, διάλεγε τα ρουχαλάκια τους, τα λουρίδιαζε για τις κουρελούδες της και αναθυμόταν τους αγαπημένους της στην αντίπερα όχθη. Κουβέντιαζε μαζί τους, έκλαιγε που δεν μπορούσε να τους αγγίξει, θύμωνε και μέρευε, αλλά δεν τους αποχωριζόταν.
Το σπίτι στον Βόσπορο
Όταν οι νέοι ιδιοκτήτες της επιβλητικής έπαυλης πάνω στον Βόσπορο διώχνουν τη γηραιά κυρία, τη Λεϋλά, την Κυρά, από το "παράσπιτο" που ήταν το σπίτι της, με τίτλους ιδιοκτησίας, επί εβδομήντα έξι συναπτά έτη, εκείνη μένει με τη βαλίτσα της πεισματικά απ' έξω αρνούμενη τη φιλοξενία που με αγάπη τής πρόσφεραν όλοι οι κάτοικοι της περιοχής...
Η γυναίκα με τα κόκκινα μαλλιά
Πόσο καθοριστική για την υπόλοιπη ζωή μας είναι η πρώτη ερωτική εμπειρία; Ή μήπως αυτό που ορίζει τη μοίρα μας είναι η δύναμη της ιστορίας και των μύθων; Στα μέσα της δεκαετίας του 1980, ενώ ο πηγαδάς μάστορας Μαχμούτ και ο έφηβος βοηθός του Τζεμ σκάβουν ένα πηγάδι σ' ένα δύσκολο κομμάτι γης για να βρουν νερό, μια μυστηριώδης γυναίκα, ηθοποιός ενός περιοδεύοντος θιάσου, κάθε βράδυ στο υπαίθριο θέατρό της αφηγείται στους θεατές παλιά παραμύθια και ιστορίες.
Μειονότητα είναι...
Η πραγματικότητα της Θράκης, της ζωής του μειονοτικού, οι σχέσεις του τόσο με τα μέλη της δικής του κοινότητας όσο και με τα μέλη της πλειονότητας διαχέονται στα αφηγήματα μέσα από έναν λόγο που σε καμία περίπτωση δεν είναι συγκρουσιακός ή επιθετικός όσον αφορά την πλειονότητα, αλλά στοχεύει στη φιλία και την ομορφιά της συνύπαρξης.
Το νούμερο 31328
Το Νούμερο 31328 είναι η ίδια η ταυτότητα του συγγραφέα, τότε που παιδί δεκαοχτώ χρονών οδηγήθηκε από τους Τούρκους στα κάτεργο της Ανατολής. Το βιβλίο είναι ένα συγκλονιστικό, "δαντικό" χρονικό, "γραμμένο με αίμα".
Κωνσνταντίνος Παλαιολόγος
Ακόμη και στον αιώνα μας, το ξεκλήρισμα των προσφύγων της Μικρασίας, αλλά και σήμερα ο διωγμός αθώων Κωνσταντινουπολιτών, όπως και το Κυπριακό ζήτημα, στο πέσιμο του Βυζαντίου έχουν τις ρίζες τους. Αυτός είναι ο ένας λόγος που γράφτηκε το βιβλίο -η επικαιρότητα που παρουσιάζει το θέμα.
Οι εχθροί της Θεοδώρας
Η Θεοδώρα μένει σε ένα από τα πιο πολυπληθή κονάκια του Αρναούτκιοϊ, σε μια τριώροφη παλιά έπαυλη, όπου οι θόρυβοι των ενοίκων της και των επισκεπτών συναγωνίζονται τους θορύβους του ίδιου του σπιτιού.
Η καινούργια ζωή
Το μυθιστόρημα αυτό, που είναι ένα υπέροχο ταξίδι στα επαρχιακά καφενεία με τις ασπρόμαυρες τηλεοράσεις, στα λεωφορεία με τα βίντεο, στους δρόμους με τα τροχαία ατυχήματα, σ' έναν κόσμο γεμάτο πολιτικές συνωμοσίες, δολοφονίες, παρανοϊκές πράξεις, πράκτορες ακριβείς σαν ρολόγια, στην ποίηση και την ομορφιά μιας πραγματικότητας που χάνεται, δείχνει ακόμα μια φορά ότι ο Ορχάν Παμούκ είναι ένας από τους πιο γνήσιους δημιουργούς του σύγχρονου μυθιστορήματος.
Το Λευκό Κάστρο
Ένας νεαρός Βενετός αστρονόμος αιχμαλωτίζεται από Τούρκους πειρατές στο δρόμο του για τη Νάπολη και καταλήγει σκλάβος ενός Τούρκου λόγιου, που στο πρόσωπό του ανακαλύπτει μια πολύτιμη πηγή γνώσης για τα επιστημονικά επιτεύγματα της Δύσης
Ο μεγάλος σοφός
«Εγώ, ο Θεόδωρος, ένας μαθητευόμενος μοναχός, ένας υπάκουος αντιγραφέας, γέννημα της Πόλης, έφυγα κυνηγημένος απ' τον τόπο μου λίγο πριν πέσει στα χέρια των Οθωμανών, ζωσμένος εννιά χειρόγραφα. Εννιά θησαυρούς που φύλαξα με κίνδυνο της ζωής μου.