ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ ΑΝΑΤΟΛΗ
Όταν πρωτοπάτησα το πόδι μου στην πόλη -και δεν ήμουνα καν είκοσι χρόνων-, είπα "εγώ εδώ γεννήθηκα". Είπα "κισμέτ"! Η τύχη το 'φερε -πέρα απ' τις κατά καιρούς πολυήμερες επισκέψεις μου- να τη ζήσω στα γεμάτα την "αυτοκρατορική περίοδό" μου απ' το 1987 μέχρι το 1995 ως μόνιμος τότε κάτοικός της, ιχνευτής, καθημερινός περιηγητής, παγανιστής και μύστης, απολαμβάνοντας τα ανεξάντλητα μπερεκέτια της - αποθησαυρίζοντας παράλληλα πλούσιο και σπάνιο πολιτιστικό...
Κοκκινοσκουφίτσα πόλη
Η πραγματική πόλη του Ρίο με τη βία και τον ερωτισμό της γίνεται η μεταφορική εσωτερική διαδρομή της πρωταγωνίστριας προς τη μοίρα της, συμπλέκοντας την δίψα και το πάθος με την έκσταση και τον θάνατο. Δύο ομόκεντρες ιστορίες, της ηρωίδας και της αφηγήτριας, που θα ταυτιστούν ως θριαμβευτικός αποχαιρετισμός του Ρ ίο και ως ύμνος στην αιωνιότητα της γραφής. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Η γυναίκα με τα κόκκινα μαλλιά
Πόσο καθοριστική για την υπόλοιπη ζωή μας είναι η πρώτη ερωτική εμπειρία; Ή μήπως αυτό που ορίζει τη μοίρα μας είναι η δύναμη της ιστορίας και των μύθων; Στα μέσα της δεκαετίας του 1980, ενώ ο πηγαδάς μάστορας Μαχμούτ και ο έφηβος βοηθός του Τζεμ σκάβουν ένα πηγάδι σ' ένα δύσκολο κομμάτι γης για να βρουν νερό, μια μυστηριώδης γυναίκα, ηθοποιός ενός περιοδεύοντος θιάσου, κάθε βράδυ στο υπαίθριο θέατρό της αφηγείται στους θεατές παλιά παραμύθια και ιστορίες.
ο γραφέας του παλατιού
Ήµουν ένας αχρείος που έζησε την εποχή των τυράννων. Ένας αχρείος που οι θεοί τον κατάντησαν δειλό. Ο πιο αξιολύπητος απ’ όλους τους αχρείους, ο πιο αποκρουστικός. Ένας ύπουλος παλατιανός γραφέας, που έτρεφε την καρδιά του µε κολακεία, το µυαλό του µε µίσος. Ένας διπρόσωπος άνθρωπος των τελετών, που ακολουθούσε πιστά τις εντολές του βασιλιά των Χάττι, κρύβοντας τον βαθύ του πόνο πίσω από µια µάσκα ευτυχίας πιο αδιαπέραστη κι απ’ ορείχαλκο, το...
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΡΟΛΟΓΙΩΝ
Το Ινστιτούτο Ρύθμισης Ρολογιών είναι ένα κόσμημα του τουρκικού μοντερνισμού -ίσως το σημαντικότερο μυθιστόρημα που γράφτηκε κατά τον εικοστό αιώνα στη γειτονική μας χώρα- και συγκαταλέγεται πλέον στα κλασικά έργα της παγκόσμιας πεζογραφίας. Σε ένα πρώτο επίπεδο καταπιάνεται με τη φαιδρότητα της ύπαρξής μας, τις αδυναμίες και τα πάθη μας. Σε ένα δεύτερο επίπεδο πραγματεύεται τη σχέση μας με τον χρόνο, δηλαδή την αντίληψη που έχουμε για τη ζωή. Ο Αχμέτ...
Η οπτασία
Το αμούστακο αγόρι με το όνομα Χασμέτ που δουλεύει ως βοηθός κουρέα, μια νύχτα βλέπει στον ύπνο του Εκείνη και την ερωτεύεται τρελά. Έτσι ξεκινά ένα μακρύ ταξίδι προς τη Βαγδάτη για να την βρει. Οι άνθρωποι που συναντά σε αυτό το μαγευτικό ταξίδι, του εξηγούν τους αλλόκοτους έρωτες της ζωής τους και τον προειδοποιούν.
Διηγήματα
Σε όλη του τη ζωή στάθηκε συνεπής αντιφασίστας, δημοκράτης, ειρηνόφιλος μαχητής που έθεσε τον εαυτό και την τέχνη του στην υπηρεσία της προόδου.
Η ζωή από το τζάμι περνά
Πόσο ακριβό μπορεί να είναι το τίμημα των ονείρων; Πόσο επικίνδυνη μπορεί να γίνει η πραγματικότητα, όταν αρνείται να υπακούσει στις δικές μας εντολές; Πού μπορεί να οδηγήσει ένας κρυφός έρωτας, όταν μετά από χρόνια καταφέρει να σπάσει τα δεσμά του και να ελευθερωθεί; Ό,τι καταστρέφεται μπορεί να ξαναδημιουργηθεί; Κι αν ναι, με ποια μορφή; Μήπως για να διώξουμε τα φαντάσματα του παρελθόντος, πρέπει πρώτα να κάνουμε ειρήνη μαζί τους; Άνθρωποι που περπατάνε...
Το παιδί από την Τραπεζούντα
«Αγάπη, υπάρχει άλλη λέξη; Ναι, θάρρος. Θάρρος, αυτή η ορµή που δεν κουράζεται ποτέ από τη ζωή, που τη δέχεται σήµερα µε τους περιορισµούς της, όπως χθες µε τους αγώνες και τις χαρές της, όπως άλλοτε µε τις προκλήσεις της. Αυτή η ορµή που προχωράει ακάθεκτη.» Το παιδί από την Τραπεζούντα, είναι ο Τηλέµαχος, που, γέρος πια, νοσηλεύεται σε ένα νοσοκοµείο όπου η κόρη του έρχεται να τον συναντήσει.
Το θεώρημα του Καρλή
Πώς συνδέονται τα μαθηματικά με τις ψυχώσεις, το αλφάβητο με την αρχαιοκαπηλία και τι ρόλο παίζει το μακρινό παρελθόν στη διαμόρφωση ενός μανιακού δολοφόνου; Θα καταφέρει ο Άλεξ Καρλής να βρει τη Χρυσή Τομή;
Ελεονόρα
Ένα βιβλίο για την τραγική ζωή µιας γυναίκας που µέχρι την τελευταία στιγµή πάλευε να σταθεί όρθια, πιστή στην καρδιά της και σε µια υπόσχεση. Κάποιοι είπαν την Ελεονόρα ευαίσθητη µα στην συνείδηση των περισσοτέρων έµεινε ως η τρελή του χωριού…
Ο ανάποδος άνθρωπος
Σας έχει χαστουκίσει ποτέ στα καλά καθούμενα κάποιος κοστουμαρισμένος κύριος, επτά η ώρα το πρωί; Μπήκατε στο λεωφορείο και, αντί για τη δουλειά σας, καταλήξατε στον πλανήτη Άρη; Ζητήσατε βέβαια εξηγήσεις, αλλά βρήκατε πόρτες κλειστές. Άλλος δεν σας έδινε σημασία γιατί μάθαινε τον σκύλο του πώς να περπατάει ανάποδα, άλλος δεν είχε καθόλου χρόνο να σας ακούσει. Πιστέψτε με, τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι πολύ χειρότερα. Για φανταστείτε να μπαίνατε κατά...
Ένα καλοκαίρι γεμάτο αγάπη
Η Φυρουζάν πλάθει τις ιστορίες της από το πολυπολιτισμικό ανθρώπινο πανόραμα του τόπου της, τις οποίες με αισθαντικότητα και ιδιαίτερο αφηγηματικό ύφος τις μετατρέπει σε κοινωνικά πορτρέτα. Στα διηγήματα και τα μυθιστορήματά της, μαζί με τα χρώματα, τα φώτα, τις μυρωδιές, σημαντική θέση κρατά η ίδια η Πόλη με τις συνοικίες, τις παραλίες, τα εξοχικά της και τις διάφορες κοινότητες που ζούσαν εκεί.
Ίμενζεε
Η αναπόληση της νιότης κι ο ανεκπλήρωτος έρωτας είναι ο καμβάς πάνω στον οποίο ο συγγραφέας σχολιάζει τον τρόπο που η γερμανική κοινωνία αλλάζει στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα και ο τρόπος που το επιτυγχάνει τον τοποθετούν στους συνεχιστές της παράδοσης του Γκαίτε, λίγο πριν την εμφάνιση του Τόμας Μαν ο οποίος εμπνέεται από εδώ το δικό του Τόνιο Κρέγκερ.
Τέλος χρόνου
Το Τέλος Χρόνου είναι πολιτικό μυθιστόρημα που διαδραματίζεται στο πλαίσιο ιστορικών γεγονότων που εξελίχθηκαν το 1971 στην Τουρκία και γύρω από το Πολυτεχνείο Κωνσταντινούπολης. Το μυθιστόρημα αναπτύσσεται σε πολλά επίπεδα, κοινωνικό, πολιτικό, ιστορικό, ψυχολογικό και αστυνομικό.
Εγκλήματα στην Πόλη
Η δεκαετία 1939-1949, η δεκαετία του πολέμου, αποτελεί τον ιδανικό χρόνο και η Πόλη τον ιδανικότερο τόπο των εγκλημάτων. Το αστυνομικό δελτίο της εποχής γίνεται εφαλτήριο για να δημιουργηθούν τα πρόσωπα, η ζωή τους, τα συναισθήματα, τα πάθη και τα παθήματά τους. Θύτες και θύματα ζουν τη δική τους ιστορία μέσα στην ιστορία των γειτονιών της Πόλης. Κανείς δεν ξεφεύγει από τον κίνδυνο να εγκληματήσει. Το θυμικό των κατοίκων βράζει στο ίδιο καζάνι και στους...
Ποιοί άνθρωποι
Δέκα ιστορίες στη σύγχρονη Ελλάδα. Στην Αθήνα της κρίσης, της απομόνωσης, της μοναξιάς, της ξενοφοβίας, του ρατσισμού. Δέκα ιστορίες για τις χαμένες ελπίδες και τις τυραννισμένες ψυχές. Ιστορίες για την αλήθεια, για τη θυσία, για την τιμωρία αλλά πάνω απ’ όλα για την αγάπη. Ιστορίες για κάποιους. Γεμάτες στοιχεία του εαυτού μας αλλά και του ανθρώπου που κάθεται δίπλα μας στο τρένο.
Η αυλή μας
Αγνή η Φράγκα
Η «Αγνή η Φράγκα» αγκαλιάζει μια εξαετία της πιο κρίσιμης εποχής του Βυζαντίου, που έχει σαν κορύφωμά της την Δ’ Σταυροφορία, που θα είναι το δεύτερο μέρος του μυθιστορήματος.
Σερενάτα
Όλα ξεκινούν μια κρύα ημέρα του Φεβρουαρίου του 2001, όταν η Μάγια Ντουράν, τριάντα έξι ετών, υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων του Πανεπιστημίου της Ιστανμπούλ, υποδέχεται στο αεροδρόμιο της πόλης τον γερμανικής καταγωγής Αμερικανό καθηγητή