Ιωνικές μνήμες
Η εγγονή µου Κατερίνα µού ζήτησε να της περιγράψω τις αναµνήσεις μου από τη Μικρά Ασία. Αποφάσισα να γράψω τις Ιωνικές Μνήμες ως ανταπόκριση στην επιθυμία της και ως προέκταση της βαθιάς μου συγκίνησης ν’ αναπολήσω όσα από τα γεγονότα έχουν καταγραφεί στη μνήμη μου.
Ταρσός Κιλικίας
...Στον καιρό των τελευταίων Ελλήνων η Ταρσός ήταν αρκετά προοδευμένη πόλη. Στα 1913 είχε ηλεκτροφωτισμό. Στο ποτάμι είχε μια γεννήτρια ρεύματος που έδινε στο φως εξωτερικό στους μαχαλάδες και στους δρόμους.
Εκ Δυσμών το Φως;
Στόχος αυτής της μελέτης είναι να διερευνήσει τους τρόπους με τους οποίους γίνεται νοητή η "Δύση" στους χώρους της "Ανατολής" στο πλαίσιο της συγκυρίας του 19ου αιώνα που επηρεάστηκε από παράγοντες όπως η άνοδος του εθνικισμού και η δημιουργία εθνικών κρατών, η οθωμανική μεταρρυθμιστική πορεία και η οικονομική και πολιτική ισχύς των μεγάλων ευρωπαϊκών δυνάμεων.
Το θέατρο στην Πόλη
Ο Ισαάκιος και οι άλλοι
Ισαάκιος Κομνηνός, Ριχάρδος ο Λεοντόκαρδος, Φρειδερίκος Β΄ καθώς και πρόσωπα της ελάσσονος ιστορίας που άφησαν όμως το δικό τους σημάδι παρουσιάζονται με γλαφυρότητα και συναρπαστική αφήγηση στο βιβλίο που μας ταξιδεύει στην Κύπρο, στην Αρμενία, στην Ιερουσαλήμ των σταυροφόρων, στη Δυτική Ευρώπη αλλά και στη Βυζαντινή και την Οθωμανική Κωνσταντινούπολη.
Μικρά Ασία, Ιστορία των Αρχαίων Χρόνων
Πάνω από τρεις χιλιετίες -από τότε που εξαιτίας της βαθιάς κρίσης του μυκηναϊκού κόσμου, Ίωνες, Αχαιοί, Αιολείς και άλλοι πρωτοελληνικοί λαοί διαπλέουν το Αιγαίο και αποβιβάζονται στις δυτικές ακτές της - η Μικρά Ασία υπήρξε χώρος πολιτικής και πολιτισμικής ανάπτυξης του Ελληνισμού.
Ισοτρία του Βυζαντίου Α΄ Τόμος
Το Βυζάντιο, η Κωνσταντινούπολη -«Νέα Ρώμη» της Ανατολής- έγινε από τις αρχές του 4ου αιώνα μ.Χ. η πρωτεύουσα της μεσαιωνικής ελληνικής αυτοκρατορίας, η οποία έμελλε να διαδραματίσει κυρίαρχο ρόλο στην ιστορική εξέλιξη των εθνών της νοτιοανατολικής λεκάνης της Μεσογείου, για εντεκάμισι περίπου αιώνες
Τα ελληνικά σχολεία της Πόλης
Οι Έλληνες της Κωνσταντινούπολης
Μετά την Άλωση, οι κάτοικοι πολλών περιοχών της Ελλάδας που είχαν μετοικήσει κατόπιν σουλτανικής εντολής στην Πόλη δημιούργησαν μαζί με τους γηγενείς κατοίκους της από την περίοδο πριν από την Άλωση, μια νέα κοινωνία, τους Κωνσταντινουπολίτες. Σε αυτήν εντάχθηκαν και Έλληνες από την Ανατολία που ήλθαν αργότερα. Τα μέλη της κοινωνίας αυτής μιλούσαν ελληνικά, ήταν χριστιανοί Ορθόδοξοι και είχαν συναίσθηση της κοινής τους μοίρας.
Η γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου
«(. . .) Οι Τούρκοι εφόνευσαν όλους ανεξαιρέτως τους κατοίκους της πόλεως Μεζιφούντος, αφού την ελεηλάτησαν και την επυρπόλησαν.
Η καταστροφή της Ελληνικής Αυτοκρατορίας 1453
Επί χίλια χρόνια η Νέα Ρώμη υπήρξε για τους χριστιανούς της Ανατολής ό,τι η Πρεσβυτέρα Ρώμη για τους χριστιανούς της Δύσης και η υπερηφάνειά τους για τη σταθερότητα και την ασφάλειά της ήταν μεγάλη. Μόνο μία και μοναδική φορά στην ιστορία της είχε αλωθεί...
Η Πατριαρχική Μεγάλη του Γένους Σχολή
Οι εκκλησίες και τα ξωκλήσια της Ιμβρου
Η οργάνωση της αφήγησης στους Βυζαντινούς Ιστορικούς της Αλώσεως του 1453 μ.Χ.
Το παρόν βιβλίο, με το οποίο εγκαινιάζεται η σειρά Βυζαντινές Πραγματείες των εκδόσεων «Γρηγόρη», συνιστά σημαντική συμβολή στη μελέτη της βυζαντινής ιστοριογραφίας της ύστερης περιόδου υπό το πρίσμα των σύγχρονων θεωριών της αφήγησης
Ταμάμα
Μέσα από τις σελίδες του βιβλίου αυτού αναδύεται όλα το δράμα του Ποντιακού Ελληνισμού, από την αρχή έως τις μέρες μας. Η "Ταμάμα" είναι η ιστορία ενός κοριτσιού που χάθηκε στο διωγμό του ποντιακού ελληνισμού
Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης 1204
Οι επιπτώσεις της Τέταρτης Σταυροφορίας επί του ευρωπαϊκού πολιτισμού υπήρξαν εξ ολοκλήρου καταστρεπτικές. Η λάμψη του ελληνικού πολιτισμού, την οποία το Βυζάντιο συντηρούσε επί εννέα αιώνες μετά από την επιλογή της Κωνσταντινούπολης ως πρωτεύουσας, έσβησε ξαφνικά...
Προσωπογραφία Κωνσταντινούπολης
Οι εκκλησίες και τα ξωκλήσια της Ιμβρου
Στο βιβλίο αυτό γίνεται μια λεπτομερειακή παρουσίαση της ιστορίας και της παράδοσης των εκκλησιών και ξωκλησιών του νησιού της Ίμβρου.