Η Καθ'ημάς Ανατολή
Τα απομνημονεύματα της πριγκίπισσας Μαρίας Βαλκόνσκαγια
Πολλές γυναίκες που ασπάζονταν την ιδεολογία των ανδρών τους, πήραν και αυτές τον δρόμο της εξορίας, εγκαταλείποντας υποχρεωτικά εκτός απ’ τα προνόμια και τα παιδιά τους. Μία από αυτές, η πολύ νεαρή τότε Μαρία Βαλκόνσκαγια, που ένωσε τη μοίρα της με τον καταδικασμένο σε καταναγκαστικά έργα πρίγκιπα Βαλκόνσκι, κράτησε σημειώσεις που αποδείχτηκαν, με το πέρασμα των χρόνων, πολύ σημαντικές.
Οι Γενίτσαροι
Από τον 15ο έως τον 16ο αιώνα, οι γενίτσαροι ήταν το φόβητρο της Ευρώπης. Με την πολεμική μουσική τους, τα μουσκέτα και το στρατιωτικό βηματισμό τους έδιναν την εντύπωση ότι κανείς δεν μπορούσε να τους αντισταθεί.
Η Καθ'ημάς Ανατολή
Ιωνικές μνήμες
Η εγγονή µου Κατερίνα µού ζήτησε να της περιγράψω τις αναµνήσεις μου από τη Μικρά Ασία. Αποφάσισα να γράψω τις Ιωνικές Μνήμες ως ανταπόκριση στην επιθυμία της και ως προέκταση της βαθιάς μου συγκίνησης ν’ αναπολήσω όσα από τα γεγονότα έχουν καταγραφεί στη μνήμη μου.
Ταρσός Κιλικίας
...Στον καιρό των τελευταίων Ελλήνων η Ταρσός ήταν αρκετά προοδευμένη πόλη. Στα 1913 είχε ηλεκτροφωτισμό. Στο ποτάμι είχε μια γεννήτρια ρεύματος που έδινε στο φως εξωτερικό στους μαχαλάδες και στους δρόμους.
Εκ Δυσμών το Φως;
Στόχος αυτής της μελέτης είναι να διερευνήσει τους τρόπους με τους οποίους γίνεται νοητή η "Δύση" στους χώρους της "Ανατολής" στο πλαίσιο της συγκυρίας του 19ου αιώνα που επηρεάστηκε από παράγοντες όπως η άνοδος του εθνικισμού και η δημιουργία εθνικών κρατών, η οθωμανική μεταρρυθμιστική πορεία και η οικονομική και πολιτική ισχύς των μεγάλων ευρωπαϊκών δυνάμεων.
Το θέατρο στην Πόλη
Ο Ισαάκιος και οι άλλοι
Ισαάκιος Κομνηνός, Ριχάρδος ο Λεοντόκαρδος, Φρειδερίκος Β΄ καθώς και πρόσωπα της ελάσσονος ιστορίας που άφησαν όμως το δικό τους σημάδι παρουσιάζονται με γλαφυρότητα και συναρπαστική αφήγηση στο βιβλίο που μας ταξιδεύει στην Κύπρο, στην Αρμενία, στην Ιερουσαλήμ των σταυροφόρων, στη Δυτική Ευρώπη αλλά και στη Βυζαντινή και την Οθωμανική Κωνσταντινούπολη.
Μικρά Ασία, Ιστορία των Αρχαίων Χρόνων
Πάνω από τρεις χιλιετίες -από τότε που εξαιτίας της βαθιάς κρίσης του μυκηναϊκού κόσμου, Ίωνες, Αχαιοί, Αιολείς και άλλοι πρωτοελληνικοί λαοί διαπλέουν το Αιγαίο και αποβιβάζονται στις δυτικές ακτές της - η Μικρά Ασία υπήρξε χώρος πολιτικής και πολιτισμικής ανάπτυξης του Ελληνισμού.
Ισοτρία του Βυζαντίου Α΄ Τόμος
Το Βυζάντιο, η Κωνσταντινούπολη -«Νέα Ρώμη» της Ανατολής- έγινε από τις αρχές του 4ου αιώνα μ.Χ. η πρωτεύουσα της μεσαιωνικής ελληνικής αυτοκρατορίας, η οποία έμελλε να διαδραματίσει κυρίαρχο ρόλο στην ιστορική εξέλιξη των εθνών της νοτιοανατολικής λεκάνης της Μεσογείου, για εντεκάμισι περίπου αιώνες
Τα ελληνικά σχολεία της Πόλης
Οι Έλληνες της Κωνσταντινούπολης
Μετά την Άλωση, οι κάτοικοι πολλών περιοχών της Ελλάδας που είχαν μετοικήσει κατόπιν σουλτανικής εντολής στην Πόλη δημιούργησαν μαζί με τους γηγενείς κατοίκους της από την περίοδο πριν από την Άλωση, μια νέα κοινωνία, τους Κωνσταντινουπολίτες. Σε αυτήν εντάχθηκαν και Έλληνες από την Ανατολία που ήλθαν αργότερα. Τα μέλη της κοινωνίας αυτής μιλούσαν ελληνικά, ήταν χριστιανοί Ορθόδοξοι και είχαν συναίσθηση της κοινής τους μοίρας.
Η γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου
«(. . .) Οι Τούρκοι εφόνευσαν όλους ανεξαιρέτως τους κατοίκους της πόλεως Μεζιφούντος, αφού την ελεηλάτησαν και την επυρπόλησαν.
Η καταστροφή της Ελληνικής Αυτοκρατορίας 1453
Επί χίλια χρόνια η Νέα Ρώμη υπήρξε για τους χριστιανούς της Ανατολής ό,τι η Πρεσβυτέρα Ρώμη για τους χριστιανούς της Δύσης και η υπερηφάνειά τους για τη σταθερότητα και την ασφάλειά της ήταν μεγάλη. Μόνο μία και μοναδική φορά στην ιστορία της είχε αλωθεί...